Vår metod

En av de modeller vi använder är Ikigai. Modellen skapar balans och kraft i verksamheten.

Om Ikigai

På samma sätt som man skapar en verksamhets vision, affärsidé, mission, specificerar kärnkompetenser, konkurrensfördelar mm kan man arbeta fram en verksamhets högre syfte.  Hur kan vi, med utgångspunkt från vår passion, kunskap, omvärld och affär, bidra till att göra världen bättre?

Modellen vi arbetar med för att hjälpa till att hitta en verksamhets högre syfte är Ikigai. Ikigai är japanska och brukar översättas med ”anledningen till att vara” eller ”anledningen till att stiga upp varje morgon”.

Ikigai är en gammal japansk filosofi som handlar om att hitta meningen med sitt liv. 2014 skapade Marc Winn, med hjälp av det klassiska Venndiagrammet, en modell som flera miljoner människor använt sig av för att hitta sin Ikigai. Vi använder den nu med stor framgång för att hjälpa verksamheter. 

Modellen bygger på att förena en verksamhets passion, kompetens, affär och omvärld. Alla delar behöver vara med och det behöver finnas en balans mellan de olika delarna. Där alla delar förenas hittar man det högre syftet och basen för hållbar tillväxt och lönsamhet. 

2019 togs ordet, Ikigai, in i den svenska akademiens ordlista med översättningen – ”upplevelse av att tillvaron är meningsfull”

Våra kunder

IDUN MINERALS och Agneta Sjödin i samarbete

Med en gemensam värdegrund om en hållbar framtid har IDUN Minerals sedan en tid tillbaka inlett ett långsiktigt samarbete med Agneta Sjödin.
Med gemensamma krafter skapas nu möjligheten till att sprida en medvetenhet kring produktion och innehåll av kosmetik som kan bidra till bra val både för oss som individer och vårt jordklot. 
IDUN och Agneta Sjödin lanserar tillsammans en hållbar, näringsrik och skön hudvårdsserie för den aktiva kvinnan mitt i livet.

Tillsammans gör vi skillnad – på riktigt och hjälper konsumenter att göra kloka och hållbara val.